Placené finanční a investiční poradenství

Co je placené finanční poradenství a má tato služba v České republice budoucnost? Rozdíl mezi investičním placeným poradenstvím a celoročním servisu finančního poradce.

Co je placené finanční poradenství a má tato služba v České republice budoucnost? Dle mého názoru ano. V současné době dochází v oblasti financí ke změně typu poradenství. V České republice máme zažito, že poradce, jenž radí klientům či rodině, musí vždy prodat či změnit produkt, aby si vydělal. Právě z toho důvodu cítí spousta lidí averzi vůči finančním poradcům.

Když se řekne placené poradenství, spousta lidí a klientů si zatím nedokáží představit, v čem tato služba spočívá. Jedná se o předem jasně danou transparentní odměnu pro poradce, kterou klient zaplatí přímo poradci za jeho čas či za jeho přidanou hodnotu. Ve službách, kde je poradce placen z produktů, jsou odměny poradců skryty v nákladu daného produktu. V některých případech je velmi náročné definovat výši odměny.

V České republice existují dvě formy placeného poradenství. Tou první je investiční placené poradenství a poradce je placen daným procentem 1 – 1,5% z objemu aktiv pod správou ve formátu placeného poradenství. Druhá forma je finanční placené poradenství. Jedná se spíše o celoroční servis finančního poradce, kdy se klient může obrátit na poradce s jakýmkoliv problémem ohledně jeho finančního plánu.

Základem dlouhodobého servisu a také vztahu s klientem je sestavení finančního plánu, za který u nás ve společnosti EFAWAY s.r.o. a také u mě klienti standardně platí. Dále se domlouvám s klientem ohledně dlouhodobého servisu v počtu výročních schůzek či co od spolupráce a privátního poradce očekává. Tento servis je také placený přímo klientem.

Vždy klientům dávám jako příklad modelovou situaci: Když si koupíte nové vozidlo, také za něj zaplatíte (nákup vozidla je produkt stejně jako sestavení finančního plánu). Dále musíte s vozidlem jezdit na garanční a servisní prohlídky, přičemž tyto prohlídky nejsou zdarma – to samé platí pro náš dlouhodobý servis. U prodejců aut to klientům přijde běžné, v oblasti financí však zatím ne.

Jaké služby a co konkrétně tedy zahrnuje náš dlouhodobý servis? V první řadě jde o to, že se klient může kdykoliv na poradce obrátit. Poradce je mu vždy k dispozici a pomůže rychle a efektivně vyřešit jeho problém. Klientovi se věnuje individuálně dle jeho potřeb a opravdu tak činí – pouze o tom nemluví, jak se často děje u některých poradců. Většina poradců se s klienty totiž sejde jen u podpisu smluv a pak je klidě několik let nevidí. V rámci naší služby se s klientem setkáváme minimálně jednou za rok.

Další službou je aktualizace finančního plánu jednou ročně. Jedná se o aktualizaci finančních produktů, administraci smluv a rebalancování investičních portfolií.

Další službu, kterou poskytujeme, je hlášení pojistných události za klienty. Poradce či společnost komunikuje s danou pojišťovnou, dodává podklady od klienta a následně je v kontaktu s likvidátorem či lékaři. Zkrátka vyřizuje za klienta vše potřebné pro nahlášení pojistné události. Přidanou hodnotou je výše plnění – je vyšší, něž kdyby si klient pojistnou událost hlásil sám.

Další volitelnou službou jsou právní služby pro klienty v oblasti zastupování a vymáhaní pojistného plnění v případě, že pojišťovna není ochotná plnit. Dále lze zprostředkovat i jiné právní služby na základě potřeb klientů za nižší ceny, než je běžné na trhu.

Další nabízíme realitní služby – klientům pomáháme koupit či prodat nemovitost za co nejvýhodnějších podmínek.

Poslední službou našeho servisu je daňové poradenství – klient jednou měsíčně může položit jakýkoliv dotaz v oblasti daňové problematiky.

Náš servis určitě není pro každého. Stejně jako každá služba něco stojí (pohybuje v rámci několika set korun měsíčně) a ne každý je ochotný ji zaplatit. Vetšinou o tyto služby jeví zájem velmi nároční klienti, kteří se o nic nechtějí sami starat, svému poradci důvěřují ve všem a chtějí, aby jim byl vždy po ruce, kdykoli potřebují. Na druhou stranu poradce poskytující tento servis nebude mít stovky či tisíce klientů, ale spíše desítky (maximálně sto) klientů, aby byl schopen dávat všem stejně kvalitní servis, za který si platí.

Kolik klientů má váš poradce a jak dlouho jste ho neviděli?  V případě zájmu o více informací mě neváhejte kontaktovat.

Pavel Černík
analytik

Chcete dostávat každý týden novinky ze světa investic, ekonomiky a kapitálových trhů?
Přihlaste s k našemu odběru.

E-book

Chcete vědět, jak správně a efektivně investovat vaše peníze a stát se finančně nezávislým? Naučím vás to v našem e-booku.

Členská sekce

Chcete přístup do privátní sekce pro investory? Staňte se členy našeho členského portálu a získejte přístup k exkluzivnímu obsahu, webinářům, analýzám a vzdělání.

WordPress Lightbox

Novinka!

Inspirujte se naší knihou, která Vám otevře témata, které jste nevěděli, že vůbec existují.

Stáhnout analýzu dluhopisů

Online konzultace ZDARMA

Pro dokončení objednávky prosím pokračujte vybráním datumu a času.